2019 рік став найважливішим для всіх, хто так чи інакше має відношення до медичного туризму в Ізраїлі. Справа в тім, що ще 29 липня 2018 року в третьому читанні парламентом Ізраїлю було затверджено «Закон про медичний туризм в Ізраїлі», необхідність якого була викликана появою неточностей у регулюванні відносин у сфері медичного туризму. 29 січня 2019 року закон набрав чинності. Слід зазначити, що саме Ізраїль став першою країною, де відносини у сфері медичного туризму регулюються окремим законом.

Закон про медичний туризм в Ізраїлі говорить про те, що існує три групи осіб, котрі у будь-якому разі є безпосередніми учасниками процесів, що виникають при медичному туризмі: Медичний турист, Медична установа та  Агент медичного туризму, який є посередником між першими двома.

Закон про медичний туризм в Ізраїлі

Кількість медичних туристів в Ізраїлі збільшується з кожним роком, як і кількість клінік, що готові надавати свої послуги іноземним пацієнтам. Як наслідок, з’являється чимало бажаючих надавати свої посередницькі послуги між туристом та клініками. Саме тому закон свідчить, що агент медичного туризму обов’язково повинен бути у довіднику агентів медичного туризму, тобто тільки особа чи компанія, котра пройшла процедуру реєстрації, виконала необхідні умови для законності своєї діяльності, може виступати посередником між медичним туристом та медичною установою. 

Умови реєстрації у списку агентів медичного туризму для фізичних осіб є наступними:

  • особа зобов’язана надати діючу адресу в Ізраїлі (свою особисту чи свого представника). 
  • особа не може бути співробітником будь-якої медичної установи
  • особа не повинна мати судимості, яка може бути перешкодою для ведення такої діяльності. 

Що стосується компанії чи холдингу, то співробітники цієї компанії, її керівники та управлінці також, в обов’язковому порядку повинні відповідати цим вимогам.

Для іноземних агентів - компаній, крім вимог, що поширюються на ізраїльські компанії, визначено наступне:

  • наявність представника чи представництва в Ізраїлі; 
  • ведення легальної діяльності  в своїй країні
  • наявність достатнього юридичного регулювання по забороні відмивання коштів у країні реєстрації медагента;

Строк дії реєстрації агента медичного туризму складає 4 роки.  Якщо агент медтуризму хоче продовжувати свою діяльність, то йому необхідно не менше, ніж за 90 днів до кінця терміну, подати прохання про продовження реєстрації. 

Що стосується осіб, які вели подібну діяльність за 3 місяці і раніше до виходу закону:

-- вони можуть продовжувати роботу, але протягом 3 місяців вони повинні подати прохання про реєстрацію;

--протягом наступних 3 місяців (поки прохання буде знаходитись на розгляді), така особа може працювати, але потім комісія або дасть дозвіл на ведення діяльності як зареєстрований агент медичного туризму, або, якщо на це будуть законні підстави, така особа отримує відмову і повинна буде припинити свою діяльність у сфері медичного туризму. 

Зареєстрований агент медичного туризму вчинив дисциплінарне порушення, якщо він: 

  1. Повів себе неналежно йому за родом діяльності;
  2. Не виконав взяті на себе зобов’язання як агент медичного туризму;
  3. Отримав запис у реєстрі агентів медичного туризму через неправдиві

свідчення;

  1. Проявив недбалість, безвідповідальність чи некомпетентність до своєї

діяльності як агент медичного туризму;

  1. Має судимість в Ізраїлі або за кордоном, в результаті порушень, які за

своєю сутністю чи обставинам можуть впливати на діяльність агента медичного

туризму.

Всі випадки, що кваліфікуються як дисциплінарні порушення цього закону, будуть передані на розгляд до дисциплінарного комітету, що складається з цивільного судді (голова комісії), особи, що представляє найбільшу кількість агентів медичного туризму (за рекомендацією організації), а також медичний експерт, який знаходиться на державній службі.

В залежності від важкості порушення, на винного можуть бути накладені такі види санкцій: попередження; штраф (наразі це сума в розмірі 14 400 шекелів);  обмеження діяльності на термін до 2 років; відміна реєстрації в реєстрі агенту на строк від 3 місяців до 5 років (можливе умовно);  видалення особи з реєстру агентів медичного туризму.
А медична установа не має права зв’язуватись із незареєстрованим агентом. 

Окрім того, клініки не зобов’язані сплачувати за посередницькі послуги!

Медична установа, яка хоче надати медичні послуги іноземному туристу, повинна:

  • напряму чи через агента передати туристу запрошення (англійською мовою або додатковою мовою!) в письмовому вигляді, де має бути перелік всіх медичних процедур, очікувана медична діагностика та перелік документів, на яких вона обумовлена, зазначено перелік діагнозів, котрі потрібно підтвердити чи спростувати. 
  •  надати перелік ризиків, пов’язаних з медичною допомогою, що буде надана, в залежності від виду терапії та особистих обставин медичного туриста.  

Запрошення повинно бути передано медичному туристу та завірено ним в письмовій формі (напряму чи через агента медичного туризму) за достатній час до його прибуття в Ізраїль.

Медична установа не повинна надавати перевагу медичним туристам перед місцевими пацієнтами у питаннях: якості надання медичної допомоги, доступності черг та розподілі ресурсів терапевта і доступу до інфраструктури клініки (ліжка, лабораторії, персональні комп’ютери).

Із закону про медичний туризм стає зрозуміло, що Ізраїль піклується не лише про своїх громадян, а і про людей з інших країн, котрі приїздять у цю країну для лікування. 

Українська Асоціація Медичного Туризму серед своїх партнерів має чудовий приклад зареєстрованого агента медичного туризму в Ізраїлі - компанію New Life Assistance, яка веде свою діяльність чесно і в межах закону. А здоров’я, благополуччя, і комфорт її пацієнтів – їх головна турбота.